MESOPOTÀMIA: ELS RIUS TIGRIS I EÙFRATES.
SEQÜENCIACIÓ DE LES ACTIVITATS |
activitats previstes |
Explicació de
la activitat. Projecció de
un vídeo sobre la escriptura cuneïforme. Treballar la agila
amb les mans fins aconseguir una tableta
per fer incisions. Fer les
incisions en alfabet cuneïforme seguint l'alfabet traduït. Deixar els
treballs assecar. Fer la
exposició dels productes a classe. |
RECURSOS I MATERIALS |
Llibres, material audiovisual, etc. |
·
Llibre
de 1º ESO ed. Anaya-Projecte Món., projector i ordinador. ·
(INTERNET):
vídeo documental sobre Mesopotàmia i la escriptura cuneïforme. · Alfabet imprès valencià-cuneïforme, paquet amb argila modelable, punxó o instrument
de plàstic per fer les incisions. |
ORGANITZACIÓ ESPAIS |
Aula, grups, altres espais |
Tot el
treballa es farà a l’aula del grup. Organització: asseguts per parelles. |
DESENVOLUPAMENT | .Per la situació d’aprenentatge farem tres sessions: Primera de presentació de la activitat i explicació, amb toma d’apunts, vissió d’un video de Mesopotàmia. Segona, copiarem el alfabet cuneiforme i logogràfic al quadern, agafarem la agila i la moldearem individualment, possant la frase amb un punzó o element de plástic. Tercera sessió: presentació del treball amb la agila seca. Avaluació del treballs. |
PROPOSTES DE MILLORA |
Reforçar la comprensió del marc geogràfic de Mesopotàmia amb propostes d’activitats que utilitzen mapes polítics per explicar el territòri. |
Fuentes: https://proyectomojambi.blogspot.com/p/unidad-2.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario