martes, 21 de noviembre de 2023

Situació d aprenentatge: 1º ESO. MESOPOTAMIA

MESOPOTÀMIA: ELS RIUS TIGRIS I EÙFRATES. 

Dintre del tema 2.-  Les civilitzacions fluvials, farém un sencill treball utilitzant la agila i fent tauletes en les quals posarem el nostre nombre en cuneiforme i també propondrem la utilització del pictogrames molt senzills. Finalment es fará una petita exposició a l'aula.

SEQÜENCIACIÓ DE LES ACTIVITATS

activitats previstes

Explicació de la activitat.

Projecció de un vídeo sobre la escriptura cuneïforme.

Treballar la agila amb les mans fins  aconseguir una tableta per fer incisions.

Fer les incisions en alfabet cuneïforme seguint l'alfabet traduït.

Deixar els treballs assecar.

Fer la exposició dels productes a classe.

 


RECURSOS I MATERIALS

Llibres, material audiovisual, etc.

·         Llibre de 1º ESO ed. Anaya-Projecte Món., projector i ordinador.

·         (INTERNET): vídeo documental sobre Mesopotàmia i la escriptura cuneïforme. 

·         Alfabet imprès valencià-cuneïforme, paquet amb argila modelable, 

       punxó o instrument de plàstic per fer les incisions.



ORGANITZACIÓ ESPAIS

Aula, grups, altres espais

Tot el treballa es farà a l’aula del grup.

Organització: asseguts per parelles. 

DESENVOLUPAMENT

.Per la situació d’aprenentatge farem tres 

sessions: Primera de presentació de la

 activitat i explicació, amb toma d’apunts, 

vissió d’un video de Mesopotàmia.

 Segona, copiarem el alfabet cuneiforme

 i logogràfic al quadern, agafarem la agila

 i la moldearem individualment, possant la

 frase amb un punzó o element de plástic.

 Tercera sessió: presentació del treball amb la

agila seca. Avaluació del treballs.

PROPOSTES DE MILLORA

Reforçar la comprensió del marc geogràfic 

de Mesopotàmia amb propostes d’activitats

 que utilitzen mapes polítics per explicar

 el territòri.



Fuentes: https://proyectomojambi.blogspot.com/p/unidad-2.html

No hay comentarios: